Research Info

Home \آمیخته مدل سازی ساختاری ...
Title آميخته مدل سازي ساختاري تفسيري و فرايند تحليل شبكه اي فازي براي شناسايي و رتبه بندي عوامل مؤثر بر چابكي زنجيره ي تأمين
Type Article
Keywords Not Record
Abstract دستيابي به چابكي در توليد، نيازمند برآورده شدن مجموعه اي از نيازمند يها در زنجيره ي تأمين شركتاست تا بتواند از رويكرد چابكي در شركت پشتيباني كند. در اين ميان، عواملي هستند كه مي توانند بر اين چابكي اثر گذارند. بنابراين، شناسايي و رتبهبندي عوامل مؤثر بر چابكي در زنجيره ي تأمين يكي از مسائل راهبردي است. دستيابي به پاسخي شايسته براي اين مسأله، مي تواند در دراز مدت با اهميت و داراي پيامدهاي شگرف اقتصادي باشد. در مقايسه با ديگر حوزه ها، پژوهش هاي كمي براي شناسايي و رتبهبندي عوامل مؤثر بر زنجيره ي تأمين چابك انجام شده است. هم چنين، در پژوهش هاي كنوني نيز تأكيد بيش تري بر شاخصهاي كم?ي شده است و شاخصهاي كيفي كمتري بررسي شده است. دليل اين كم توجهي، شايد به ماهيت نادقيق بودن شاخصهاي كيفي و نيز كنش دو سويه ي آنها در شناسايي و رتبهبندي مربوط باشد.در اين پژوهش با به كارگيري يك رويكرد نوين آميخته با استفاده از فرايند تحليل شبكهاي فازي، عوامل مؤثر بر چابكي زنجيره ي تأمين شناسايي و رتبه بندي مي شوند. براي تعيين روابط ميان شاخصها از روش مدل سازي ساختاري تفسيري استفاده شده است. رويكرد پيشنهادي در يك بررسي موردي به كار گرفته شده است. يافته ها نشان م يدهد كه اين رويكرد م يتواند در دستيابي به عوامل اثر گذار سودمند باشد.
Researchers Hamid Shahbandarzadeh (First researcher) , Khodakaram Salimifard (Second researcher) , Ahmad Ghorbanpour (Third researcher)