Research Info

Home \مقایسه استفاده از اسید آمینه ...
Title مقايسه استفاده از اسيد آمينه تورين به صورت مخلوط با غذا و اسپري بر عملكرد رشد و تغذيه و پاسخ هاي فيزيولوژيك ماهي سي باس آسيايي (Lates calcarifer)
Type Article
Keywords تورين سيستم ايمني غيراختصاصي فاكتورهاي بيوشيميايي خون عملكرد رشد ماهي سي باس آسيايي
Abstract هدف از اين مطالعه، مقايسه­ استفاده از اسيد آمينه تورين به صورت مخلوط و افشانه با غذا بر عملكرد رشد و تغذيه، تركيب لاشه و پاسخ هاي فيزيولوژيك ماهي سي باس آسيايي (Latescalcarifer) (2/0 ± 62/13 گرم) بود. اين مطالعه در قالب طرح كاملاً تصادفي با 3 تيمار و 3 تكرار انجام شد. ماهيان به ­مدت 6 هفته با جيره­ هاي حاوي صفر (گروه شاهد)،10 گرم تورين به صورت افشانه (تيمار S) و 10 گرم به صورت مخلوط با غذا (تيمار M) در هر كيلوگرم غذا تغذيه شدند. در پايان آزمايش، وزن نهايي، درصد افزايش وزن بدن، نرخ رشد ويژه و ضريب تبديل غذايي به طور معني­ دار در تيمار S نسبت به گروه شاهد و تيمار M بالاتر بود (05/0>p). ميزان چربي و رطوبت لاشه به ­طور معني ­دار در تيمار M با گروه شاهد و تيمار S تفاوت داشت (05/0>p). با وجود اين، ميزان پروتئين لاشه در تيمارهاي M و S تحت تأثير قرار نگرفت (05/0
Researchers Vahid Morshedi (First researcher) , Dara Bagheri (Third researcher) , ُAhmad qasemei (Fourth researcher) , Marina Paolucci (Not in first six researchers)