Research Info

Home \مکان یابی کانون های بحران ...
Title مكان يابي كانون هاي بحران تصادف جاده اي استان بوشهر با استفاده از سيستم اطلاعات مكاني و فرآيندهاي تصميم گيري چند معياره
Type FinishedProject
Keywords Not Record
Abstract در دنياي پوياي امروز، انسان نيازمند تلاش بيشتر براي دستيابي به جايگاه مناسب اجتماعي، اقتصادي، رفاهي و غيره مي باشد. از اين رو مي كوشد تا از تمامي امكانات براي برقراري ارتباطات به منظور بهره مندي از كليه ي فرصت هاي ممكن در هر موقعيت جغرافيايي استفاده نمايد. شناسايي نقاط حادثه خيز و اصلاح اصولي سانحه خيزي در اين نقاط يكي از گام هاي نخست در زمينه توسعه ي صنعت حمل و نقل است. با توجه به اينكه صنعت حمل و نقل زير بناي ديگر صنايع در هر كشوري است، ايمني و توسعه در اين صنعت باعث پيشرفت در ديگر صنايع خواهد بود. اين مطالعه با هدف مكانيابي كانون هاي بحران تصادف جادهاي استان بوشهر با استفاده از سيستم اطلاعات مكاني و فرآيندهاي تصميم گيري چند معياره انجام گرفته است. بدين منظور، در فصل اول، با ارائه مقدمه اي در خصوص مسأله اصلي و اهميت و ضرورت انجام تحقيق بحث گرديد و اهداف، سوال هاي و قلمرو موضوعي، مكاني و زماني تحقيق ارائه گرديد كه به آشنايي و شناخت موضوع تحقيق كمك مي كند. در اين مطالعه با توجه به لايه راه هاي موجود و تهيه شده به بررسي شريان هاي حادثه خيز استان به كمك تحليل سلسله مراتبي پرداخته شده است. سپس در مقياس هر شهرستان نقاط حادثه خيز معرفي شده اند.
Researchers Saeed Zarei (First researcher) , Ahmad Ghorbanpour (Co worker) , Shobyr Ashkpour-Motlagh (Co worker) , Reza Jalali (Co worker) , Reza Mansoori (Co worker)