Research Info

Home \طراحی و بررسی شبکه های آلی ...
Title طراحي و بررسي شبكه هاي آلي كووالانسي دو بعدي بر پايه ي فنالنيل جهت كاربرد در نانوالكترونيك
Type Thesis
Keywords چارچوب هاي آلي كوواالنسي، فنالنيل تقويت شده، پاي پيوستار، شبكه كاگوم، نوار مسطح. نيمه هادي نوع n، نيمه هادي نوع p
Abstract ا در اين مطالعه با استفاده از نظريه تابعي چگالي دستهاي از چارچوبهاي آلي كوواالنسي را كه شامل مولكولهاي داراي شبكه  پيوستار فنالنيل تقويت شده با اتمهاي B و N به عنوان N2H2 و ،C6H6 ،C2H4 ،C2H2 ،BNH2 مولكولهاي پايهي بر دهندههاي پيوند و گره است، طراحي و ساختار الكترني آنها را بررسي كردهايم. چارچوبهاي آلي مذكور مسطح و داراي شبكه ساختاري كاگوم هستند. محاسبهي ساختار نواري آنها با استفاده از تابعي 06HSE نشان داده است كه اين مواد همگي نيمههادي و داراي گاف انرژي در بازهي eV 1/105-1/358 بودهاند. تحليل دقيق ساختار نواري آنها منجر به شناسايي اصول طراحي براي مديريت نوع غالب حامالن بار در اين سيستمها شده است. در واقع نوع اتم تقويتي اضافه شده تعيين كنندهي نوع غالب حامالن بار است. بررسي ساختار نواري اين مواد نشان ميدهد كه در چارچوبهاي آلي كوواالنسي بر پايهي فنالنيل تقويت شده با اتم B نوار ظرفيت داراي پخشايش انرژي و تحدب بااليي است در حالي كه نوار هدايت مسطح است و در ترابرد الكترون- ها شركت نميكند. از اين رو اين مواد را نيمه هادي از نوع p گفته ميشوند. در ساختار نواري چارچوبهاي بر پايهي فنالنيل تقويت شده با N دقيقاً عكس رفتار باال مشاهده شده كه اين مشاهده حاكي از عدم مشاركت نوارهاي ظرفيت در ترابرد حفره است و از اين رو آنها را نيمه-هادي نوع n مي نامند.
Researchers Alireza Hasaninejad (Primary advisor) , Mohammad Reza Mohammadizadeh (Primary advisor) , Fazel Shojaei (Advisor)