مشخصات پژوهش

خانه /ارزیابی توانمندی های مورد ...
عنوان ارزیابی توانمندی های مورد نیاز مدیران منابع انسانی از منظر شاخص های عملکردی مدیریت: رویکردی مقایسه ای با کاربرد فنون تصمیم گیری چند شاخصه گروهی فازی
نوع پژوهش مقالات در همایش ها
کلیدواژه‌ها واژه های کلیدی: ارزیابی عملکرد مدیران، توانمندی های مدیریتی، مدیران منابع انسانی، فنون تصمیم گیری چندشاخصه گروهی فازی.
چکیده این پژوهش با هدف شناسایی و اهمیت سنجی توانمندیهای لازم مدیران منابع انسانی به عنوان یکی از کلیدیترین مدیران میانی، از منظر شاخصهای عملکردی و وظیفه های مدیریت، انجام شده است. دسته بندی هفتگانه ارائه شده توسط محقیق این پژوهش، شامل توانمندیهای هدایت و رهبری، سازماندهی، انسانی، کنترل و نظارت، برنامه ریزی، ارتباطی و گزارشدهی و گزارش گیری، میباشند که هر کدام شامل زیرمعیارهایی متفاوت میباشند. رویکرد اهیمت سنجی مورد استفاده در این مطالعه با بهره گیری از نظر خبرگان دانشگاهی و مدیران منابع انسانی، کمی- مقایسه ای، میباشد، بدین صورت که وزن و رتبه هر یک از ابعاد مدل و بار دیگر با دیفازی )EA( یک بار با رویکرد تحلیل توسعه ای چانگ ،)FAHP( مفهومی، با تکنیک تحلیل سلسله مراتبی گروهی فازی و نهایتا رتبه های ادغامی، توسط روش ادغامی میانگین رتبه ها محاسبه شدهاند، که با هر ،)CA( سازی اولیه توسط روش مرکز ناحیه سه رویکرد، " توانمندیهای انسانی" مدیران منابع انسانی از درجه اهمیت نخست، برخوردار شد. علاوه براین، به منظور تعیین همبستگی روشهای رتبه بندی، توسط آزمون همبستگی رتبهای اسپیرمن، در سطح اطمینان 59 و 55 درصد، میتوان بیان نمود که سه روش رتبه بندی معیارها و زیرمعیارها، از همبستگی مثبت و بالایی نسبت به هم برخوردارند و ازطرفی، با قابل قبول بودن نرخ ناسازگاری محاسبه شده برای ماتریسهای تصمیم، میتوان منافع ناشی از به کار بستن نتایج این مقاله را تضمین نمود.
پژوهشگران فخریه حمیدیان پور (نفر اول)، رضا سیاوشی (نفر دوم)، محمدحسین کبگانی (نفر سوم)