بدنه خبر

خانه /دانشگاه خلیج فارس در بین ...

دانشگاه خلیج فارس در بین برترین دانشگاه های آسیایی قرار گرفت

چهارشنبه / 18 خرداد 1401

طبق رتبه‌بندی موسسه آموزش عالی تایمز:

🔹 در آخرین فهرست رتبه بندی دانشگاه های آسیایی که امروز از سوی موسسه آموزش عالی تایمز اعلام شد دانشگاه خلیج فارس حایز رتبه ۴۰۱ تا ۵۰۰ گردید.
🔹 در این رتبه بندی که هر سال در خرداد ماه اعلام می‌شود، پنج شاخص اصلی آموزش، پژوهش، ارجاعات، درآمد صنعتی و منظر بین المللی برای دانشگاه،های شرکت کننده لحاظ می‌شود. امسال ۸۲۹ دانشگاه آسیایی در این رتبه بندی حضور داشتند که از این میان، ۶۱۶ دانشگاه صاحب رتبه شدند. از ده دانشگاه نخست این فهرست، سه دانشگاه از چین و سه دانشگاه از هنگ کنگ و دو دانشگاه از  سنگاپور است و سهم ژاپن و کره جنوبی هر کدام یک دانشگاه است.
🔹 از ایران نیز ۶۲ دانشگاه در رتبه بندی امسال حضور داشتند که ۵۸ مورد از آنها حائز رتبه شدند بهترین رتبه دانشگاه های ایرانی را امسال دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با رتبه ۵۷ کسب کرد. دانشگاه‌های علوم پزشکی کردستان و مازندران نیز با رتبه‌های ۶۴ و ۶۸ در مرتبه‌های بعدی قرار دارند. پس از آن‌ها نیز دانشگاه‌های صنعتی شریف امیرکبیر و علم و صنعت ایران در جایگاه‌های ۷۰، ۹۰ و ۹۶ ایستاده‌اند.
🔹 دانشگاه خلیج فارس نیز که امسال برای نخستین بار در این رتبه‌بندی حضور دارد، به همراه ۹ دانشگاه ایرانی دیگر در بازه ۴۰۱ تا ۵۰۰ قرار گرفته است.
آرشیو اخبار