مشخصات پژوهش

خانه /مقایسه استفاده از اسید آمینه ...
عنوان مقایسه استفاده از اسید آمینه تورین به صورت مخلوط با غذا و اسپری بر عملکرد رشد و تغذیه و پاسخ های فیزیولوژیک ماهی سی باس آسیایی (Lates calcarifer)
نوع پژوهش مقالات در نشریات
کلیدواژه‌ها تورین سیستم ایمنی غیراختصاصی فاکتورهای بیوشیمیایی خون عملکرد رشد ماهی سی باس آسیایی
چکیده هدف از این مطالعه، مقایسه­ استفاده از اسید آمینه تورین به صورت مخلوط و افشانه با غذا بر عملکرد رشد و تغذیه، ترکیب لاشه و پاسخ های فیزیولوژیک ماهی سی باس آسیایی (Latescalcarifer) (2/0 ± 62/13 گرم) بود. این مطالعه در قالب طرح کاملاً تصادفی با 3 تیمار و 3 تکرار انجام شد. ماهیان به ­مدت 6 هفته با جیره­ های حاوی صفر (گروه شاهد)،10 گرم تورین به صورت افشانه (تیمار S) و 10 گرم به صورت مخلوط با غذا (تیمار M) در هر کیلوگرم غذا تغذیه شدند. در پایان آزمایش، وزن نهایی، درصد افزایش وزن بدن، نرخ رشد ویژه و ضریب تبدیل غذایی به طور معنی­ دار در تیمار S نسبت به گروه شاهد و تیمار M بالاتر بود (05/0>p). میزان چربی و رطوبت لاشه به ­طور معنی ­دار در تیمار M با گروه شاهد و تیمار S تفاوت داشت (05/0>p). با وجود این، میزان پروتئین لاشه در تیمارهای M و S تحت تأثیر قرار نگرفت (05/0
پژوهشگران وحید مرشدی (نفر اول)، اسماء احمدی (نفر دوم)، دارا باقری (نفر سوم)، احمد قاسمی (نفر چهارم)، حامد اعلمی فر (نفر پنجم)، سید حسین حسینی فر (نفر ششم به بعد)، مارینا پائولوچی (نفر ششم به بعد)