بدنه خبر

خانه /دو استاد دانشگاه خلیج فارس در ...

دو استاد دانشگاه خلیج فارس در جمع برترین پژوهشگران جهان

شنبه / 14 مهر 1403

 

📃 دو عضو هیات علمی دانشگاه خلیج فارس در فهرست پژوهشگران پر استناد دو درصد برتر دنیا قرار گرفت.

بر اساس آخرین یافته‌های طرح مشترک الزویر و گروهی از پژوهشگران دانشگاه استنفورد که به "فهرست دانشگاه استنفورد" معروف شده است، نام‌های پرویز ملک زاده و خدا بخش نیکنام از اعضای هیات علمی دانشگاه خلیج فارس در سال ۲۰۲۳ در این فهرست قرار دارد.


شایان ذکر است؛ برونداد‌های پژوهشی منتشر شده در پایگاه اسکوپوس تا پایان سال ۲۰۲۳ در ۲۲ حوزه موضوعی اصلی و ۱۷۴ حوزه فرعی تحلیل و بر این اساس نویسندگانی که در زمره پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر جهان هستند، معرفی شده اند که جدیدترین نسخه این پایگاه مهرماه ۱۴۰۳ (سپتامبر ۲۰۲۴) منتشر شده است.


در این ارزیابی صورت گرفته؛ روش شناسی ابداع شده، مبتنی بر مجموعه‌ای از سنجه‌های استنادی استاندارد شده برای ارزیابی تاثیر استنادی پژوهشگران در رشته‌ها و حوزه‌های علمی مختلف است.

دانشگاه خلیج فارس با وجود بیش از ۸ هزار دانشجو، ۲۵۰ عضو هیات علمی تمام وقت و بیش از ۹۷ رشته گرایش به عنوان دانشگاه معین و مادر استان بوشهر شناخته می‌شود.

 
دانشگاه خلیج فارس حضور دو پژوهشگر این دانشگاه در فهرست محققان برجسته جهان را به این همکاران و خانواده دانشگاه تبریک گفته و آرزوی موفقیت روزافزون برای همه همکاران دارد.
آرشیو اخبار